Aklıma mı yoksa kalbime mi güvenmeliyim? Ben tek tek ikisine de güvenmem. Tek başlarına kaldıklarında ikisinin de beni tehlikeli sulara sürükleme ihtimalleri var. Ancak illa birini seçmem gerekirse kalbimi seçerim. Çünkü insan kalpsiz bir akıl ile başkalarına kötülük edebilir ama akılsız bir kalp ile ne edecekse kendine eder.
Pek çok ölmek vardır. Yürümek gerekirken durmak, gitmek gerekirken kalmak, kalkmak gerekirken yatmak, görmek gerekirken gözlerini kapamak, konuşmak gerekirken susmak! Ah susmak zorunda kalmak! Hep bir tür ölmektir...
İnsan olmasaydı, böyle bir kâinat için pek çok şey eksik olacaktı. Biz bunu tamamlamak için yaratıldık. Ve bunu tamamlamak için göstereceğimiz çaba da bizi tamamlayacak.