"Şu anda Türkiye'de bulunan şexbizeyniler Osmanlı döneminin sürgünleridir... Böyle yapmaktaki amaçları, Şexbizeyni aşiretini derbeder edip ırak Kürdistan'ındaki Kürt nüfusunu azaltmak istediler. Şexbizeyniler osmanli döneminin büyük aşiretlerindendir. Osmanlı hükümeti o dönemde Safevilerle savaş halindeyken, şexbizeyniler kendi sınırlarını korumak için asker vermediler. Aynı zamanda asker yerine herhangi bir vergi veya bedel de vermediler.Bu nedenle işgalci Osmanlılar şexbizeynileri dağıtma kararı aldı "
Bure, bure kî cananem tu yî tu
Bure, bure kî sultanem tu yî tu
Te xud zanî kî xeyr ez tu ne zanem
Bure, bure kî îmanem tu yî tu
Bure, rozî kî dîdarî te wînem
Gul û sumbul be dîdarî te çînem
Bure bunşîn berem salan û mahan
Kî ta sîret biwînem nazenînem
Vatansız olabilirsin, ama Polonyalı olmaktan vazgeçebilir misin? Bir Alman, bir Çinli bir Zulu olmaktan vazgeçebilir mi, insan kendi kendisinden kaçabilir mi?