Ey Âdemoğlu, hepiniz sapıklıktasınız, Benim hidâyete kavuşturduklarım ayrıdır. Yine Benim şifâ verdiklerim dışında hepiniz hastasınız. Yine Benim zengin yaptıklarım dışında hepiniz fakîrsiniz. Benim için olun, Ben de size yardımcı olayım. Ey kulum, sen de diliyorsun, ben de diliyorum. Eğer Benim dilediğime teslîm olmuyorsan nefsini dilediğinden vazgeçirmeye zorla. Sonra, yalnız Benim dilediğim olur. Kim kazama teslîm olur ve verdiğim belâya sabrederse onu doğru olanlardan yazarım. Ey kulum, Benden, tek bir hâl üzere olmanı ve seni tek bir keyfiyet üzerine kılmamı isteme. Bunu yapar değilim. Zirâ seni, Beni bütün sıfatlarımla tanıman için yarattım. Eğer seni sürekli âfiyet üzere bulundurursam, Beni yalnızca faydalı ve yardımcı olarak bulursun. Halbuki Benim başka sıfatlarım ve görüntülerim de var. İsteyici isen, sifatlarımı ve tecellîlerimi birbirine zid da bulsan yalnızca benden iste.»