"Tesadüf" dedi, "tesadüf diye bir şey yoktur dünyada. Tesadüf, gafillerin sırra verdiği isimdir. Sırrı bilmeyen ona tesadüf der ancak. Hakikati bilen hakikati görür. Tesadüf, cahillerin ve gönlü körlerin avuntusu..."
Nedenini bilmiyordum, ama istiyordum işte. Ve gelecekti biliyordum. İnsan bir şeyi gerçekten isterse olurdu, olmalıydı ve olmamışsa eğer demek ki istememişti gerçekten.
Beklemek, ne zor şeydi. Lakin benimki daha bir zordu, zira ben hiç tanımadığım birini bekliyordum. Beklemek, deryanın içinde bir nefes alımı, beklemek bir başkası için ölmek gibi...