sᴇʜɪ̇ʟᴀ

sᴇʜɪ̇ʟᴀ
Dünya koca bir yalan iken, gerçeği arar durur insan. Ölüm en güzel nasihat iken, hiç ölmeyecek sanır insan. •Hz. Mevlana
ᴍᴇʀsɪ̇ɴ ᴜ̈ɴɪ̇ᴠᴇʀsɪ̇ᴛᴇsɪ̇
4 Mayıs 2007
43 okur puanı
Şubat 2025 tarihinde katıldı
""İyilik yapılmadan kapatılan gün, yaşanmamıştır."" der bilge kitaplar. Günlerin kapısı onun için açıktır. Onun için bereketsizdir akrep ile yelkovan." İmaj ve Takva
Alıntı
Reklam
"Yaşlı derviş son nefesini vermek üzereymiş. Genç bir derviş de hayatın gerçeğini bilse bilse ancak o bilir, diyerek yanına gitmiş. "Derviş baba hayat neydi" diye sormuş. Bunun üzerine yaşlı derviş gülümsemiş, "Bir andı oğul" demiş, "sadece bir andı..."" Dokuz Yüz Katlı İnsan
Alıntı
Çağrılar ve temaslar sonuçsuz kaldı.Tayland hükümeti 48 Uygur müslümanını Çin'e iade etti. İHH yetkilisi Abdullah Altay, Uygurların dün gece saatlerinde Çin'e teslim edildiğini duyurdu. İHH İnsani Diplomasi Birimi Yetkilisi Abdullah Altay: "Bir sivil toplum kuruluşu olarak tüm imkanlarımızı seferber etmiş olsak da ulaştığımız acı gerçek şudur: *Doğu Türkistan Sahipsiz Bırakılmıştır.* Daha da üzücü olan ise, mahkeme sürecini izleyen tek bir Müslüman ülkenin bile olmamasıdır. "Sustukça, çalışmadıkça ve tepki vermedikçe zulüm daha da artıyor..Bu vebalin hesabını nasıl vereceğiz?
Bugün Müzik öğretmenimiz yeni çağımız olan *anything goes'* tan bahsetti. Aslında çok anlamı var. "Her şey olur, herkes her şeyi hak eder, herkese yaşadıkları müstehaktır, her şey satılır..." Anlattığı temelde çok güzel şeyler var. Özellikle ülkemiz bu anything goes dediğimiz şeye çok fazla maruz kalıyor. Bu çağın amacı insanı duyarsızlaştırmak, tâbiri caizse mal yerine koymak. İnsanlar insanların yaptığı hiçbir şeye karışamaz, insan ne yaşarsa yaşasın ona dokunamazsın, insan ölse bile bu seni ilgilendirmez. Bize empoze ettikleri şey bu işte. İnsanlar biz değer veriyoruz diye değerlenmiyorlar. Bir Müslüman bir Yahudi alnından öptü diye gurur verici olmuyor. Bu İsrail meselesi de anything goes'a giriyor tam anlamıyla hem de.Temelde insanları bu olaylara alıştırmak var. Ateşkes olmadan önce hepimiz savaşa alışmıştık.En baştaki tepkilerle sonlara doğru verdiğimiz tepkiler arasında çok fark var.
Mescid-i Aksayı gördüm düşümde Bir Çocuk gibiydi ve ağlıyordu Varıp eşiğine alnımı koydum Sanki bir yeraltı nehr çağlıyordu... Gözlerim yollarda bekler dururum Nerde kardeşlerim diyordu bir ses İlk kıblesi benim ulu Nebi'nin Unuttu mu bunu acaba herkes...? 🍁