Maddi nizam ve intizam manevî nizam ve intizamın devamıdır. İnsan maddi olarak en zirvede yaşasada, manevi olarak kendini tatmin etmediği ve doyurmadığı müddetçe hep bir boşluktadır. Bu kitapta da genç ve üstün zekalı bir kardeşimizin, okul, aile ve arkadaş ortamındaki bu boşluğu Afrika'ya yaptığı yolculuk serüveniyle dolduruşunu okuyoruz. Bu yolculuğu Fatih sultan Mehmet Han'ın İstanbul'u fethettiği yaşta yapıyor olması ayrıca dikkate şayan.
Ayrıca bu yolculuk bana genç kardeşimizin "Ahbabım İbrahim" dediği zaatla aralarındaki diyalog ve gezi yolculukları,
Musa aleyhisselam ve hızır Aleyhisselam'ın yolculuğunu hatırlattı.
Bu genç yaşta hayatı bu kadar dolu yaşamışken, kardeşimizin yetmiş yaşındaki yazdığı kitabı çok merak ediyorum.
Tavsiye ederim iyi okumalar, kitapla kalın.