Hay ismine bağlanınca,"Hayatımız Allah'ın hayatıdır","Tanrım seferde arkadaşım Sensin/İlahi Ente Sahibus sefer "diyerek seyrisülûk haline geçeriz.Allah'ın gemisi yol alır.Biz ise taşıyamayacağımız yükleri ona emniyetle bırakır yolda gördüklerimizi "kalem ve levhada " yazılanlar cümlesi ile okumaya başlarız.İlk emirle okuruz.Ve neler görürüz neler!