Peki ama neden? Momo herkese akıl verecek kadar zeki bir kız
mıydı? Teselliye gereksinimi olanları yatıştıracak sözler mi buluyordu? Bilgece kararlar mı verebiliyordu?
Hayır, Momo da diğer çocuklar gibi böyle şeyler yapamazdı.
Öyleyse Momo, insanları neşelendirip, eğlendirecek şeyler mi
biliyordu? Örneğin sesi güzeldi de şarkı mı söylerdi, çalgı mı
çalardı? Ya da oturduğu yer bir sirk alanına benzediğine göre dans
edip, cambazlık mı yapardı?
Hayır, hiçbiri değildi.
Yoksa büyücülüğü mü vardı? İnsanların dertlerini, sıkıntı
larını giderecek bir büyülü ulu söz mü biliyordu? El falına bakıp da, geleceği mi okuyabiliyordu?
Bunların hiçbirini yapmıyordu.
Momo'nun hiç kimsenin yapamayacağı biçimde başardığı
şey, dinlemekti