Tarih yazıdır. İsim, iyi de olsa kötü de olsa onu geleceğe yazı taşır. Peki, bizi hangi isim taşıyacak geleceğe? Hangi tarihi okuyacak bir gün yeniçeri isminin mahiyetini merak eden?
Kendisinden geriye bir isim kalması, ve o ismin sonsuzluğa ya da hiç olmazsa sonuna kadar yaşaması, sonlu olarak yaratılmış fakat ruhuna sonsuz ruhtan üflenmiş olan insanın en büyük emeliydi.
Ben, dar çocuk göğsü ateşin önünde kavrularak genişleyen bir delikanlı olurken. Öğreniyordum ki. Aşkın alevi de olsa imanın ateşi de olsa eğer beslenmezse her ateş sönüyordu.