Safinaz Yurttaş

Safinaz Yurttaş
@Safinazyurttas
"Üslûbunuz kimliğinizdir."(Cemil Meriç)
İlahiyatçı/Öğretmen
Ankara Üniversitesi
Gaziantep
Konya
120 okur puanı
Şubat 2020 tarihinde katıldı
İnsanların yaşam enerjisini tüketip "sen önceden böyle değildin" demeyin, yapmayın bunu...
Edebiyat
Safinaz Yurttaş
Hem de çok :((
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
KADIN "İffet adına, namus adına ve 'Kadın çocuklarının eğitiminden sorumludur.' bahanelerine sığınılarak yapılmıştır bütün bunlar. Geri kalmış, yeteneksiz, bir tahtası eksik olan; okuma, eğitim, öğretim, tefekkür, kültür, medeniyet ve toplumsal terbiyeden yoksun olan bir kişi; nasıl olur da yarının nesillerini eğitmeye lâyık olabilir?"[Ali Şeriati, Kadın(Fatıma Fatımadır), s.108] Kadına dair konuşulacak o kadar çok şey var ki. Açıkçası bu konuda konuşacak yeterlilikte okumalarım azınlıkta. Ancak bir kadın olarak bu konuda birkaç kelam etmek istiyorum. Bilhassa da aldığım ilahiyat eğitimi gereği din adı altında yapılan yanlışları yeri geldikçe söylemeyi, tartışmayı vazife biliyorum. Ali Şeriati'nin adını duyunca yazıyı hiç okumaya bile tenezzül etmeyenler olacak bunu da biliyorum. Bu kişilere söyleyebileceğim en öz şey şu ki; Cemil Meriç'in ifadesiyle, her düşünceye saygı. Lütfen saygı. Kimse kimsenin düşüncesine katılmak zorunda değil, ama herkes düşünceye saygılı olmak zorunda. Zorundayız. Kadın konusunun bu denli konuşulması sizce de tuhaf değil mi? Neden konuşulmak zorunda kalınıyor, neden yüzyıllardır her konuda ilerlerken bu konuda ciddî bir gelişme kaydedemiyoruz? Hâlen daha kadının çalışması haram mıdır konusu tartışılıyor. Ve ilginçtir ki haram diyenler var hâlâ. Kadın kim? Kadını da erkeği de yaratan aynı Allah değil mi? Ne Avrupa kadınından ne geleneksel dindeki kadından bahsediyor Ali Şeriati. İslâm kadınından, Fatıma örneğinden bahsediyor. Günümüzde kadın çalıştığında aile kurumu yıpranıyor,kadınlar anne olmak istemiyor, hem işe hem eve yetişemiyor deniliyor. Burada en büyük pay kime düşüyor aslında, erkeğe mi kadına mı? Her ikisine de. Evlendikten sonra okullar bırakılıyor, eğitimler yarıda kalıyor yahut hiç başlanamıyor. Neden? Kim eş olma görevini yerine
Safinaz Yurttaş
Teşekkür ederim.