"Ne olursa olsun,insan yeryüzüne düşünsel açıdan kendi kendini inşa etmek için geldiğini,içindeki "kötülüğü" yenmesi gerektiğini,bencillikten kaynaklanan "kötülük" dediğimiz duyguyu yenmesi gerektiğini kavramak zorundadır.Bencillik,insanın kendi kendini sevmediğinin belirtisidir,kendi kendini kavramadığının ve sevgi kavramını yanlış anladığının kanıtıdır.Tüm kavram ve olguların deformasyonu burada yatar."
{Tarkovski}
Yaşam düştür,düş yaşamdır.Çevremizdeki canlıların belki birçoğu ölülerden oluşuyor,bu nedenle böyle sıkıntılı dolaşmıyorlar mı?
{ Film:Güzel tutuklu - Robbe }
Bazı hikayeler vardır ki çok kişi onu okumuş ancak pek az kişi asıl anlatılmak istenen fikirden bir kadeh içmiştir.
Puslu kıtalar atlası içinde derin mesajlar barındıran ve felsefi bir derinliği olan bir kitap.
Yolculuk yapmak kolaydır ama yolculuğu bir de derin diyarlara yapmak var ki o en zorudur.
Aklınızın ışıklarını yakan bu romanın mutlaka berrak bir zihinle okunması gerektiğini söylemem gerek.
Romanı bitirdiğimde de vay be Ihsan bey gerçekten çok zeki bir adammış dedirtti doğrusu..
Okuyacak olanlara keyifli okumalar o halde (:
Kendime not:
Birkaç yıl sonra değişmiş olacak olan ben'in bir daha okuması gerek.Bakalım daha neler anlayacak (: