Samet Pekdemir

Samet Pekdemir
@SametPekdemir
Ben, ben isem; Sen kimsin ? Sen, sen isen ; ben kimim ?
Çoban
Yok
Medine
Mekke
5 okur puanı
Mayıs 2019 tarihinde katıldı
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
ustam! Aklım firarda. Gözbebeklerimde müebbet HÜZÜN, dilimde ay kesiği bir YARA, düşüm kırık DÖKÜK, umudumun boynu BÜKÜK, bir öksüzün omuzlarında sükut. yüreğim sana emanet sıkı tut. tut ki; kancık pusulara düşmesin. bir hain kurşunu gelip deşmesin. Ustam, ne zaman o senin bildiğin zaman, ne sevda gördüğün masallardaki. Eskiden, halı tezgahında dokunurdu aşklar, nakış nakış, körpe kız ellerinde.mendillere yazılırdı isimler, yüreklere kazılırdı gizlice. sevdalılar asil ve de yürekli sevdalar, kavgalar iki kişilik. oysa şimdi; çorak gönüllere ekiliyor sevdalar seher vakitlerinde. meşru sevdalardan, gayrı meşru acılar doğuyor kundaklara,günahkar gecelerden. Beni herkes sevdaya asi sanır, oysa aşk, beni nerde görse tanır, hasret tanır, zulüm tanır, ölüm tanır, yüzüm yüzümden utanır. yorgunum ustam; ne katıksız somun isterim senden, ne bir tas su, ne taş yastıkta bir gece uykusu. Var gücünle asıl sükunetime, çığlığım kopsun, uzat ellerini güneşe dokun, uyandır uykusundan, tut yüreğimden ustam tut, tut beni, sür güne...
Yaksada serindir demi?
Aşk akıl için bir sırrı kadim maşuk aşık için bir ismi azim sekarat girdabındaki bir derviş gibi aşık maşukun adını tesbih ederde eder. Ama ne içinde erir ne sonuna erer ne onu geçer ne ondan geçer. Halkın gözünde değersiz bir derbeder Akılsız bir meczuptur o. Halbuki uçsuz bucaksız dipsiz kenarsız hadsiz hudutsuz bir alemde mahpustur, mahkumdur, mahçuptur o kimse bilmez bilemez. Aşk bir kemendir esaret gibi görünür sana ; amma maddeyi manaya, cesedi ruha, aklı kalbe, görüneni görünmeyene bağlayan bir miracı hürriyettir. Bir yanın zelil olsada bir yanın azizdir. Bir yandan yaksada aşk bir yandan SERİNDİR...
İsmi önemsiz, cismi değersiz, kimsesiz ve çağresiz abdi acizin biri olmakmış mesele. Dertlilik vatanının padişahı olmak, Gamlılık şehrinin valisi olmakmış hem dert olmanın fazileti. Fakirlik mahallesinin muhtarı olmak, Horluk ve rezillik deryasında aklını unutmuş bi çare yaşayan değersiz biri olmakmış işin özü. Söz konusu bilmekse; her şeyi bilme meselesi değilmiş. Söz konusu nefsini bilmekmiş , haddini bilmekmiş, mesele hak hukuk bilmekmiş. Söz konusu düşünmekse , kendini düşünme meselesi değilmiş, karşındakini düşünmek, inanıyorsan ahireti, inanmıyorsan sonunu düşünmekmiş. Söz konusu OLMAKSA başta olma meselesi değilmiş. Her yer de olma meselesiymiş. Adil Olmakmış insanın sırrı. sevgisinde bile ölçülü ve tutarlı olma meselesiymiş. Hiç bir şeyi unutmadan Ahlaklı olma meselesiymiş. Söz konusu görmekse; görmek uzağı görme meselesi değilmiş. Bütün acizliğini hatırlayıp hor görmeme meselesiymiş. Aynaya bakıp kendini görmek değilmiş uzağı görmek. Gözlerini kapatıp yanında içinde sağında solunda ve en önemlisi en değerliyi gönlünde görme meselesiymiş.
İnsanın hayatında dertleşicek birileri olmalı, en zor zamanlarında konuşacağı birileri. Elinden hiç bir şey gelmese bile seni dinlicek insanlar olmalı. Ağızı ile “üzüldüm” diyenler değilde gönlündeki üzülme hissiyatını sana gözleriyle geciren insanlar. “ ya kardeşim” diyenler değilde “Allah yardımcımız olsun “ diyen insanlar. Dua eden insanlar olmalı hayatlarımızda. Sen anlatmadan karşındakinin derdini anlıcağı bir dostluk olmalı; böyle ince bir detay olmalı insanın hayatında. İkna edilmiş değil inanmış insanlar olmalı. Seni; yaşadığımız şeytani sistemden alıkoyacak bir dost. Sen yaparsın sen halledersin diyen değilde hayırlısı olsun diyenler olmalı.. Suskunluğunu duyanlar olmalı. Derdinle dertlenenler olmalı hayatlarımızda. Sırf kendimizi iyi hissedelim diye cümleleri süsleyenler değil, hatalarımızı gerçeğiyle, acısıyla söyleyenler olmalı. Sıddıkı olmalı her insanın hayatında, o söylüyorsa doğrudur diyenler olmalı. Anlıcağın azizim fil gibi cüsseli olupta suyu hortumunda taşıyanlar değil , karınca misali cılız vücuduyla senin için ateşe bir damla su taşıyan insanlar olmalı. Daha önemliside bu insanları hayatındayken fark eden biri sen olmalısın..