Sansfacon

Carmen ile ilgili güzel bir anı
Carmen’i okuyup bitirdikten sonra çizdiğim bir sözü eşime anlatıyordum. O sözde şöyleydi: “Sonra ağzındaki akasya çiçeğini eline alıp başparmağının tek bir hareketiyle bana doğru fırlattı, tam iki gözümün ortasına. Beyefendi, alnımdan vurulmuşa döndüm… Hangi deliğe saklanacağımı bilemiyordum, âdeta taş kesmiştim. Kadın fabrikaya girdiğinde, yerde ayaklarımın arasına düşmüş olan akasya çiçeğini gördüm. Hangi şeytan dürttü bilemiyorum ama arkadaşlarıma fark ettirmeden çiçeği yerden alıp itinayla ceketimin içine sakladım. Bu ilk hatamdı!” Kısmını okur okumaz eşim, Carmen operasından çok etkilendiği o kesiti bana gösterdi. O da benim şu altını çizdiğim kısmın sahne şovuydu. 🤍
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
“Carmen” öyküsü ile ilgili öğrendiğim bazı bilgiler
Bu öykü kitabında geçen “Gidyon’un kötü askerleri gibi yüzükoyun yere yatıp kana kana su içtim.” ifadesi, Eski Ahit’te geçen ve İsrailoğullarını kurtaran bir savaşçı olan Gidyon’a gönderme yapıyor. Rivayete göre 32.000 askeri olan Gidyon’a Tanrı, zaferin asker sayısıyla değil, kendi desteğiyle kazanılacağını göstermek için önce asker sayısını 10.000’e, ardından 300’e indirmesini söyler. Gidyon da askerlerini su içmeye götürür. Ellerini kullanarak suyu ağızlarına götürenleri yanına alır, diz çökerek su içenleri ise uzaklaştırır. Sonradan yapılan yorumlara göre, elleriyle su içenlerin çevrelerine karşı daha dikkatli ve gözlemci oldukları düşünülmüştür. Bu da böyle bir bilgi. 🙃
Dikkat ettiğim için mi sürekli rastlıyorum yoksa rastladığım için mi sürekli dikkat ediyorum bilmiyorum - eski kitaplarda Türk’e rastlamak💁 ☕️ -
Othello Hakkında
Bir kısımda okuyunca dikkatimi çekti. Othello şöyle söyler; “ Osmanlı donanması battı. Sahi, adadaki eski dostlarım ne âlemdeler?” Osmanlı donanmasının bahsedildiği bu kısım 1570-1571 yıllarında Osmanlı- Venedik savaşında zafer Osmanlı’dan yana olsa da Othello tiradında bir fırtınanın gelip Osmanlı donanmasını çökerttiğinden bahseder. Shakespare o dönem Kıbrıs artık Venediklilerin değilken onların yönetimindeymiş gibi anlatmış. Yani bu kısımlar tamamiyle bir hayal ürünüymüş. Bilginize..
Shakespeare