Hayat, mükemmel seçimlerden değil; yaşadığın anı kabullenmekten ibaret.
Bence Gece Yarısı Kütüphanesi şunu çok sade ama acıtıcı biçimde söylüyor:
Başka bir hayatta belki daha başarılı, daha güçlü, daha alkışlanan olurduk ama daha huzurlu olacağımızın garantisi yok. Acı da, sevinç de, pişmanlık da insanın peşini bırakmıyor; sadece şekil değiştiriyor.