-Bilmek her şeyin sonu olur. Çekici olan bilememektir. Sis her şeye harika bir güzellik katar.
-Ya da insana yolunu şaşırtır.
-Bütün yolların sonu aynı noktaya çıkar, biricik Gladys.
-Ya o nedir?
-Hayal kırıklığı.
...
Yaşamanın amacı kişinin kendisini geliştirmesidir. Doğamızının gereğini kusursuz olarak gerçekleştirmek. İşte herbirimizin burada olmamızın nedeni budur. Oysa şimdilerde insanlar özbenliklerinden korkuyorlar. Görevlerinin en yücesini, yani kişinin kendi özbenliğine olan görevini unutmuşlar. Hayırseverliklerine diyecek yok. Açları doyuruyor, dilencileri giydiriyorlar. Gel gör ki kendi ruhları aç, çıplak...
Her mükemmel varlığın ardında da mutlaka bir trajedi vardı. Sanki en sıradan çiçeğin açması için bile dünyanın şiddetli doğum sancıları çekmesi gerekiyordu..