Tutunacak bir dalımız olmadığı için yalnız başımıza yürüdüğümüz ve sadece erkeklerin ve kadınların dünyasıyla değil, gerçekliğin dünyasıyla da ilişkide olduğumuz gerçeğiyle yüzleşebilirsek - ki asıl gerçeklik budur - o fırsat işte o zaman gelecek.
Ama son zamanlarda okuma alışkanlığım bir tekdüzeleşti. Tarihle ilgili olanlarda çok fazla savaş var; biyografilerin neredeyse tümü büyük büyük adamlar hakkında; şiir deseniz, gittikçe kısırlaşma eğiliminde.
Çünkü kadınlar bir şeyleri gizlemeye ve bastırmaya öylesine alışmışlardır ve ardında belirgin bir neden olmayan ilgi gösterilerinden öylesine kuşku duyarlar ki, gözlemci bir bakışla kendilerine yönelen gözlerden kaçmak için fırsat ararlar