"Artık şunu biliyorum ki, zengin kişi sadece kültürü kullanıyor, kendini onunla tıka basa dolduruyor ama insan bunu ancak çok sonra ve yüksek bir bedel ödeyerek öğreniyor.Neyi mi? Kültürlülüğün, bir insanın ya da bir halkın mutlu olma kabiliyetinden ibaret olduğunu."
"Bu insan artık yazmak istemiyordu, çünkü kâğıda döktüğü her kelimenin hainlerin ve barbarların eline geçmesinden korkuyordu.Artık bir sanatçının düşündüğü, yazdığı, resmettiği, bestelediği her şeyin sahtesinin yapıldığı, sırrının ifşa edildiği, kirletildiği bir dünyanın kapıda olduğu hissine kapılıyordu."