_ Neyinden hoşlanmıyorsun bu hayatın ?
_ Bitmek bilmeyen koşturmasından, ufak tefek adi tutku oyunlarından, özellikle de açgözlülüğünden, birbirinin yolunu kesme hırsından, dedikodularından, iftiralarından, birbirini çimdiklemelerinden, birbirlerini şu tepeden tırnağa süzmelerinden... Konuşmalarını dinlerken başım dönüyor, aptallaşıyorum. Bakınca doğru dürüst aklı başında biri sanıyorsun konuşmasını duyunca şaşırıyorsun. Anlayacağın can sıkıntısı, can sıkıntısı hep can sıkıntısı... İnsanlık nerede burada ? Nereye gizlendi insanlık, parçalanıp nereye gitti ?
Geçmişte kalmış boş pişmanlıklar, acı vicdan sızıları, iğneler gibi batıyordu ruhuna. Bu sitemlerin ağırlığını üzerinden atmaya, kendisinden başka suçlu bulmaya, bu acıları ona tattırmaya çalışıyordu. Ama kimi bulacaktı ?