“Unutmayın ki Amerika ,hakimiyet fikrini ekonomiden,askeri güçten ve siyasi gelişmelerden ziyade insanlığın algısını yöneterek sürdürmeyi tercih eder.Bu algı ,Batı’nın Doğu’ya üstün olduğuna herkesi inandırmakla başlar.Böyle inandırmalıyız ki Doğu’nun zenginliklerinden yeterince yararlanabilelim ama Doğu’nun yeniden dirilişine fırsat vermeyelim.Doğu’da terör olmalı ki biz huzura,Doğu’da sefalet olmalı ki biz zenginliğe erişelim .”
“hakikate ermek ,
kendini de dünyayı da okuyup,
anlayıp yutmak,
ve dürüp kaldırmak mıdır defteri?
yoksa kendinde ve dünyada
‘anlaşılmaz olan’ın gövdesinden
kendine yeni bir ‘k e n d i l i k’
yontup çıkarmak mı?”