Ahlâk ne rasyonel, ne mutlak ne de doğaldır.
Dünya her biri evrensellik iddiasında olan birçok ahlâk sistemi görmüştür. Dolayısıyla ahlâk sistemleri evrensel değildir, yaratıcılarının belli çıkarlarına hizmet
ederler ve hem görüşlerimizi hem ufkumuzu daraltarak sosyal yaşamımızı ehlileştirecek belli bir rejim
dayatırlar.
Stendhal’ı bile kıskanıyor olabilir miyim? Tam
da benim yapacağım tarzda bir ateist fıkrasını benden
çaldı: “Tanrı’nm tek bahanesi, var olmamasıdır.” Ben
de bir yerlerde şunu söylemiştim: Varoluşa en büyük
itiraz nedir? Tanrı...
Hissiz ve bariz bir çözüm ile tatmin olmayacak
kadar sorgulayıcı, kuşkucu ve küstahım. Tanrı böyle
bir hissiz ve bariz çözümdür. Biz, düşünürlere karşı
büyük bir terbiyesizliktir. Özünde, bize karşı sert bir
emirden başka bir şey değil: Düşünmeyeceksin!