Yere göğe sığamayan bir şehit, yeryüzünde aslan, peygamber amcası, Uhud'un goncası Hz. Hamza'nın hayatından kesitler anlatan bir eser. Daha çok peygamberimizin hayatı anlatılmakta eserde, yer yer Hz. Hamza'ya değinilmekte. Zaten sahabe hayatını peygamberimizin o güzide hayatını anlamak için okumuyor muyuz??