İçinde kaldığı zaman seni bütün gücüyle etkileyen şey, dışarı çıkınca eski gücünü kaybeder ve yavaş yavaş sönmeye başlar. Daha önce bahsettiğim gibi, dışarı aktardığın zaman, referans noktanı tekrar kazanırsın ve kendini haksız yere suçladığını anlarsın.
Bütün duygular insanlar içindir ve yaşanmalıdır. Ancak bazı insanlar vardır ki, olumsuz duyguları kendi ruhuna yakıştıramaz, hüzün, öfke ya da özlem gibi duyguların olmaması gerekir bir insanda derler. Kendilerine o kadar acımasız davranırlar ki bu konuda, doğal olarak ne zaman böyle olumsuz bir duygu ortaya çıksa bastırma eğiliminde olurlar.
Bağımlı kişilik bozukluğu olan kişiler başkalarının ihtiyaçlarının yanında kendilerini ikinci plana atarlar. yaşamlarının temel alanları için başkalarını öncelik verirler. Kendilerine güvenleri yoktur ve yalnız kaldıkları zaman uzadığında şiddetli rahatsızlık hissederler. Bağlanma ihtiyacı duyarlar başkalarının onayına ve desteğine ihtiyaçları olduğundan emindirler.