“Onun bu kadar çok sevdiği İstanbul’dan, hem de son yıllarda kopmak istemesini anlamakta yine de güçlük çekiyordum. Kediler yakınlarından uzak yerlerde ölmeyi seçer. Yaptığı böyle bir tercih miydi?”
“İnsan bazen kendisine ‘ben doğru bir hayat yaşadım mı, diye soruyor’ demiştim. Başını salladı. Durdu. ‘Doğrunun peşinden gitmek için hiçbir zaman geç kalmış sayılmaz insan. Bazen doğru bildiklerin yanlış çıkabilir’ dedi ‘bunu da ancak yaşayarak anlarsın. Ama unutma. Her yanlış kendi doğrusunu doğurur. Savaş son nefesimize kadar devam eder. Doğru değişir, sen değişirsin. Kazanırsın ve kaybedersin. Asıl mühim nedir bilir misin? Ben savaştım dersin, ben hiç olmazsa savaştım... Sen savaşı göze alamayanlardan kork, yenilenlerden değil...”