- İdeolojik insan mutsuzluğudur belki de yaşadığım.. Sürekli bir yüce idealin peşinden koşmak, hiç ulaşılamayacağını bile bile..Üstelik daimi yetersizlik ve suçluluk hissi de cabası, yaptıklarından ve yapman gerekirken yapmadıklarından..
- Neden oradasın öyleyse?
- İdeoloji kısayol sunar. Kafa konforunu bozmak, fikir işçiliği yapıp hakikati aramak her zaman çok zor, aşılamaz gelmiştir bana. Oysa ideoloji öyle mi? sığınırsın sımsıcak konforuna, dayarsın sırtını, sonra da "Önümüze gelene bir tekme" diye atarsın kendini grup dayanışmasının kollarına..