Bazı insanlar senin onlardan istediklerini değil, istemediklerini yapmak ister, özgür irade diye kabullenirler. O kadar ki, bazı durumlarda temel inanç ve din sistemlerine ters düşmek bile ortaya çıkıyor. Burada demek istediğim şey, tüm inançsızların bilinçsizce, sırf inat olsun diye inanmıyor olduğu değil elbette. Ama ailesinden dini anlamda aşırı baskı görüp tam tersi bir çizgide yetişen ve inancını da o şekilde belirleyen insanlar da var. Ters psikoloji aslında sana uygulanmadığı sürece güzeldir. Başkalarının üzerinde veya sana faydası dokunacak şekilde uygulandığında seversin, örneğin bir çocuğa tersini söyleyip düzünü yaptırabildiğinde eğlencelidir. Ama sevgilin ya da arkadaşın “Beni eve bırakmana gerek yok” dediğinde ikiniz de bilirsiniz ki, yüksek ihtimalle artık bırakmak zorundasındır.