"İnsan zayıftır; belâları çok. Fakirdir; ihtiyacı pek ziyade. Âcizdir; hayat yükü pek ağır. Eğer Kadir-i Zülcelâle dayanıp tevekkül etmezse ve itimad edip teslim olmazsa, vicdanı daim azap içinde kalır.
Semeresiz meşakkatler, elemler, teessüfler onu boğar. Ya sarhoş ya canavar eder."
Nefsin ve şeytan'ın elinden el-aman çeken zayıf bir kulum. Gerek kendim için, gerekse bütün Müslümanlar için dileğim hayırdır ve onların ebedi saadet ve selametleridir. Maksadım küfrü yıkmaktır, kötülüğü men etmektir, batılı yok etmektir.