Gönül denen şey dertli. Dertli çünkü nicedir kapımızı çalan yok. "Aç Kapıyı Bezirgân Başı" oyununu çoktan unutan çocukların çağındayız şimdi. Misafir uğurlamalar yaşlı hafızalarda ve sararmış fotoğraflarda ömür tamamlıyor. "Yine bekleriz." sözünün sıcaklığı ve samimiyeti bir mana ifade etmiyor. Komşuda pişen yemeğin, kokusundan evvel ikram edildiği zamanları bulabilmek için hiçbir mumun ışığı yeterli olmuyor.
"seninle iyiden iyiye tanışmak, kendimi sana tanıtmak istiyorum. sonra da vedalaşmak... bence insanların birbirlerini tanımaları için en iyi zaman ayrılmalarına yakın zamandır."