Finlandiya’da eğitim çok önemliydi. Finlandiyalılar şöyle diyorlardı. “.. okul bizim en önemli varlığımızdır. Bizde ne sizdeki Ural medeniyetinden ne Sibir altınlarından var. Doğa, nimetlerinden bizi mahrum etmiş. Her şeyi kendi gücümüzle yapıyoruz. Vatandaşlarımızdan, ellerinden gelen her şeyi yapmalarını istiyoruz. Bu yüzden fabrikalarda çeliği işler gibi okullarda gençleri işliyoruz. Her şeyimizi okullara borçluyuz.”