Elinden alınmadan bilmezmiş insan kendisine bahşedilenlerin değerini. Bazen duyuyoruz, birine ne var ne yok diye soruyorsun; cevaben biraz da sitemkar bir dille, "Aynı abi ya. Hiç değişiklik yok. Rutin." gibi cevaplar veriyor. Bunun gibi yanıtlar duyunca öyle üzülüyorum ki. Nimetler bağlamında rutin rahmettir oysa. Sabah işe gidilen, akşam mutlu yuvaya dönülen, hafta sonları gezmeye gidilen hayatlar nimettir, rahmettir ve şükre vesiledir.
Rutinden şikayet edeni, rutinini bozarak imtihan eder ya da edebilir Allah, dikkatli olmalı. İşinle evin arasına bir hastane koyar, bir mahkeme koyar, bir mezar koyar uğramayınca uyuyamadığın; o vakit hayatın rutin olmaktan çıkar ama iş işten geçmiş olur.