Tarihin çeşitli dönemleri arasında yalnızca bir tek önemli fark vardır, o da inançlı dönemler ile inançlı olmayan dönemler arasındadır. İnançlı olanlar serpilip gelişir ve canlıdır, inançlı olmayanlar ise çürür ve en sonunda ölür.
Yaşayarak içinden geçmiş ve geçmekte olduğumuz dönem, insanın mantıksızlığı ve hatta akıl sağlığından yoksunluğu konusunda yeterli kanıt sağladığı için, insanın ne kadar kötü olabileceğinin anımsatılmasına gerçekten ihtiyaç duymuyoruz.
Anlamak için, kendimi yok ettim. Anlamak, sevmeyi unutmaktır. Leonardo da Vinci, insan bir şeye ancak anladıktan sonra nefret ya da sevgi duyabilir, demiş. Bundan daha yanlış, aynı zamanda da daha manalı bir söz bilmiyorum.