Her adımda üzerinde siyah kafatası olan beyaz bir pankart bize bakıyordu. Bir yazı:"Dikkat! Ölüm tehlikesi." Acı bir alay: Burda ölüm tehlikesi arz etmeyen tek bir yer var mıydı?
Kendisi de katledilmiş olan anadilimde yazarken her cümlede duruyor, kendime şöyle diyordum: "Olmadı." Yeniden başlıyordum. Başka fiiller, başka görüntüler, başka sessiz gözyaşlarıyla. Bir türlü olmuyordu. Olacak olan neydi ki tam olarak? Çalınmasın, gasp edilmesin, ırzına geçilmesin diye soyunan, ortaya çıkandı. Sözlükten çıkma mevcut kelimeler bana zayıf, yetersiz ve renksiz görünüyorlardı. Mühürlenmiş vagonlarda, bilinmeyene doğru yapılan son yolculuğu anlatmak için insan hangilerini kullanmalıydı?