"Önce içimizdeki ateşi yakın ve diğerlerini de ateşleyin. Nerede olursanız olun; ister bir köyde ( kooperatifte veya okuma evinde), parlamentoda, orduda, kilisede, Eğitim Bakanlığı'nda veya başka bir yerde... Her zaman her yerde ateşinizi canlı tutun. Bir anlığına, bir gün veya bir ay boyunca değil, daima parlayın; hem kendinizin hem de diğerlerinin ateşini yakın."
"Hepimiz büyük işler başarmayı, büyük insanlar olmayı, büyük sevinçler yaşamayı istiyoruz. Ama neredeyse hiçbirimiz kendisini ve etrafındaki hayatı sıradan alçaklığın, aptallığın ve hiçliğin hiç olmazsa bir milim üzerine çıkarmayı düşünmüyor. İnsanlar borçlarını ödenekten kaçınan vicdansız borçlular gibidir."
"İnsanlar özünde kötü, kaba ya da gaddar değildir. Ağır çalışma, ihmaller ve sürekli hor görülmeleri yüzünden ezik ve çaresizdirler. Ruhları kötülük doldurulmuş ve bu kötülüğü kendilerinden daha zayıf olanlara dökmeye hazırlar."
"Devlet denen varlık büyük bir aile gibidir, halk ise sizin küçük kardeşleriniz. Alt tabakanın yaşadığı bu utanç verici koşullarda üst sınıfların da payı vardır. Unutmayın, halk uzun süre sabredebilir ama her sabrın bir sonu vardır. Halk da vahşileşebilir her an."