Kadın olsun, erkek olsun ve yaşamın hangi döneminde bulunursa bulunsun insan, annesinin gözünde daima çocuktur... Ve gerçekten mert yaratılışlı bir erkeğin ağlayışı kadar, kadına acıma hissi uyandıracak bir şey düşünülemez... Özellikle o kadın bir anne ise...
Genel ahlak, genel terbiye adına, tepeden tırnağa örtüler altına soktuğumuz, kafes arkalarında hapsettiğimiz Türk kadınına,ulusal namusun yüzüne tükürür gibi, sokaklarda namussuzca laf atmak... Sonra da Avrupalılar,kadınlarımıza niçin çarşaf giydirdiğimizi sorunca :"Kendilerine karşı beslediğimiz saygıdan..." yanıtını vermek... O ne perhiz, bu ne lahana turşusu?... Bunların birbirine taban tabana zıt şeyler olduğunu hiç değilse itiraf etmeliyiz...