Bağlanma, bir şeye tutunmak ve onun sonsuza kadar aynı şekildr kalmasını istemektir. Bu imkansızı istemektir. Hayat akar ve hiçbir şey aynı kalmaz.
Dünyada onca hayal kırıklığı var çünkü bütün beklentilerimiz gerçekleşmemiş olarak kalır. Her beklenti bir felaket getirir. Genç insan sonsuza kadar genç kalmak ister ve bu imkansızdır. Er ya da geç yaşlanmak zorundadır. Ve yaşlılıksa neşeden daha çok, acı getirir. Yaşlılık hayatın doruk noktası olmalı. O, karlarla kaplı en yüksek zirve olmalı. Eğer hâlâ gençliğe tutunuyorsak yaşlılık karanlık bir boşluk olur. Biz bedene tutunuruz ama beden bir gün yok olmak zorunda. İçinde yaşayın, onu sevin, ona saygı duyun, ona iyi bakın ama ona bağlı kalmayın. Onun bir geceliğine kaldığınız bir kervansaray olduğunu hatırlayın. Ama sabah olduğunda gitmek zorundayız.