Enes

Enes
@Sheinst
Bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğimdir. Yumurta dıştan bir güçle kırılırsa yaşam son bulur; içten bir güçle kırılırsa yaşam başlar; zira sahih dönüşümler hep içten gelir... Ibn Rüşd
Âlem bir deniz, sen bir gemi; aklın yelkeni, fikrin dümeni; kurtar kendini, ha göreyim seni!
Sayfa 140·Kitabı okudu
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Ben vardım lakin bu varlık maddi ve cismani değildi. Görüyordum ama neyi? Renk ve görünmeden arınmış bir fezayı, bir okyanusu... Organlarım vardı, fakat ellerimi hangi uzvuma temas ettirsem, yokluktan yapılmışa benzeyen ellerime esîr inceliğinde bir mevcudiyet geçmiyordu. Bir hayal, bir hayalettim.
Sayfa 117·Kitabı okudu
Tanrım! Bu derdin dermanı yok mu? Bu yaşamın sonu yok mu? Ne korkunç şu sürekli an! Ne dehşetli devam eden zaman! Her şey geliyor sonra gidiyor Peşin başlıyor sonra bitiyor Başladım ama ölümden mahrum Dünyada kaldım sebata örnek olarak Ah keşke ben de öleydim! O tatlı hali ben de göreydim! İlkin ne tatlıydı bu âlem! Zevk ve ümitle geçerdi her anım Talih güneşinin ruhlu ışığı Verirdi bana cennet sefasını Çok severdim hilali, dolunayı Kayan yıldızı, yıldızları, sabahı fecri Her yerde yüz gösteren bu güzellik Verirdi ruhuma hafif sarhoşluk Bütün olaylarda bir zevk bulurdum Evreni güler yüzlü, şevkli bulurdum
Sayfa 114·Kitabı okudu
Yârab bu derde derman yok mu? Bu zindegîye pâyan yok mu? Ne hevlengiz şu ân-ı dâim Ne dehşet-efzâ zamân-ı dâim Her şey geliyor, sonra gidiyor Peşin başlıyor, sonra bitiyor Başladım, lakin mahrûm-i memat Kaldım cihanda misâl-i sebat Ah kâşki ben de öleydim O tatlı hali ben de göreydim! Ne tatlıydı evvel bu âlem! Zevk ü ümîdle geçerdi her dem Şems-i tâli'in ruhlu ziyası Verirdi bana cennet sefası Gayet severdim hilâl ü bedri Şihâb u encümü, sabah u fecri Her yerde rûnümâ olan güzellik Veriridi rûhuma latîf mestlik Cümle şu'ûnda bir zevk bulurdum Ekvânı handan, pürşevk olurdum
Sayfa 114·Kitabı okudu
Edebiyat
Hakikat bu. Hayatın zevki ölüm sayesindedir. Eğer ölüm olmasa, hayatın hiçbir kıymeti olmazdı.
Sayfa 112·Kitabı okudu
Düşünce