Zaman ve mekân içinde katettigimiz mesafe belki geriye alınabilir, ama bizler o mesafeyi hiç katetmemiş olan kendi eski durumumuzu yeniden ele geçiremeyiz.
...Bu ülke bizim için Türkiye'dir.Modern ve antik,turbedar ve ikonoklast, Selçuklu ve Babaî,mürted ve sadık,müşrik ve mümin,batılılaşmış ve doğulu kalmış , hayranlık verecek derecede güzel, tahammül edilmez ölçüde çirkin: Bizim.Ve gerçek.