Hayatımızdan son derece memnun olabiliriz. Ama bu memnuniyet
başka birinin daha fazla imkana sahip olduğunu öğrendiğimiz anda yok oluyor. Üstelik bu kişiyi sevmek zorunda bile değiliz . . . Daha da kötüsü ve tehlikelisi ise başarılarımız ve yeteneklerimiz için başka birinin onayına ihtiyaç duymamızdır.
Konu okumak ve öğrenmek olduğunda niteliği niceliğe tercih etmeye ne dersin ? Her yeni çıkan kitaba şöyle bir göz gezdirmek yerine birkaç önemli eseri sindire sindire okumak daha iyi
olmaz mı ? Belki rafların daha boş duracak, tamam ama beynin
ve hayatın muhtemelen daha dolu olacaktır.
Bıraktığın zaman gerçeğe daha çok yaklaşırsın. Çünkü bırakmak seni özgür kılar. Bu yüzden bırakamadığın şeye dikkat et çünkü o senin bu hayattaki sınırlarını belirler. Temiz yada kirli dolu bir bardağı daha fazla dolduramazsın. N. Cengiz