Sibel Atam

Sibel Atam
@SibelCalayirAtam
Çevirmen
Lisans
Balıkesir
Ankara
2 okur puanı
Eylül 2016 tarihinde katıldı
8/10
·461 syf.··
2020 15. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 17 Mart 2020 18:50
"𝓨𝓪𝓵𝓪𝓷𝓵𝓪𝓻 𝓬𝓮𝓿𝓪𝓹 𝓭𝓮𝓰𝓲𝓵𝓭𝓲𝓻." "𝓐𝓶𝓪 𝓴𝓾𝓵𝓪𝓰𝓪 𝓰𝓮𝓻𝓬𝓮𝓴𝓵𝓮𝓻𝓭𝓮𝓷 𝓬𝓸𝓴 𝓭𝓪𝓱𝓪 𝓲𝔂𝓲 𝓰𝓮𝓵𝓲𝓻." "Krallığı Öldürmek", yurt dışında çok gördüğüm ve merak ettiğim ama Türkiye'de basılmaz dediğim kitaplardandı ama bilin bakalım ne oldu:) Kitabı birkaç gün önce Bursa Kitap Fuarı'ndan görür görmez aldım ve daha önce hiç okuyan birinin yorumunu görmediğimden umarım umutlarımı boşa çıkarmaz ve umarım düşündüğüm gibi tek kitaptır diyordum. Öncelikle söyleyeyim tek kitap ve türü de anlaşılacağı gibi fantastik. Son zamanlarda bu tarzlarda tek kitap bulmak çok zor herkes seri yazıyor ama ben de tek kitap okumak istiyorum bu yüzden bana çok iyi geldi. Kitabı da bu uygulamaya ben yükledim ve konusunu zaten oraya yazdım. Daha önce çok fantastik kitap okumuş biri olarak konusu bana farklı ve güzel geldi. Yani bu denizkızıdır sirendir olayları. Çünkü artık herkes peri, fey, büyücü, süpergüçlü, tanrılı falan fantastik kitaplar yazıyor oysa bu çok farklı. Bence karakterler, onların yaşadıkları ve tecrübelerinden edindikleri oldukça güzeldi. Hem erkek hem de kız olan iki ana karakterimizin de ağzından anlatım vardı, ben bunu seviyorum. Anlatımının tek sorunu şimdiki zamanda olmasıydı ki bu herkes için sorun değildir, ben de son zamanlarda çok karşılaşıyorum ama hala çok hoş gelmiyor. Bunun dışında kitap oldukça sürükleyiciydi bu tatil günlerinde bir çırpıda bitti -zaten çerezlik gibi bir kitaptı. Öyle çok büyük umutlarla başlamayın derim ama ben oldukça sevdim. Özellikle kafa dağıtmak istiyorsanız çok uygun bir kitap. Üzerine çok düşünmeden okudum ve daha fazla sevdim ama üzerine düşündükçe yazarın bazı şeyleri daha farklı ve iyi yapabileceğini biliyorsunuz. Neyse genel anlamda sevdiğim, tahmin edilebilir ama yine de heyecanlı, çerezlik ama kendine bağlayan, eğlenceli bir fantastik kitaptı. Aşkın
Roman
Krallığı ÖldürmekAlexandra Christo · Martı Yayınları · 20201,292 okunma
Sibel Atam
Evet, çevirirken ben de bazı yerleri sorguladım, ama yazarın ilk kitabı olduğu düşünülürse, pek de fena değil. :) Yorumunuz için çok teşekkürler, sevgiler.
Reklam
7/10
·352 syf.··
2018 76. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 12 Aralık 2018 22:56
Martı Yayınları'nın 2008 yılı baskısında çok sayıda noktalama ve yazım yanlışları olduğu için(Son baskısında bu hatalar düzeltilmiştir) ve de Fransız yazar Honore de Balzac'ın Vadideki Zambak adlı eserindeki gibi Gustave Flaubert'in bu romanında da görülen aşırı mekan ve kişi betimlemeleri olduğu için akıcılığın önüne geçmiş ve çoğu zaman okuduklarımı anlamayıp sıkılmama neden olmuşlardır. Flaubert tarafından dönemin eleştirisi başarılı bir şekilde yapılmıştır.Eserdeki baş kahramanlara değinmek gerekirse Emma Bovary -Nâm-ı diğer Madam Bovary-, kitabın ilk başlarında eşi Charles Bovary'e sadık bir kadındır. Ancak zamanla ona karşı hiçbir şey hissetmemeye başlamış ve sonrasında gözü dışarıda bir hâle gelmiştir. Bir çocuk sahibi olmasından dolayı bu durumdan kurtulmaya çalışmış çabalamış ama zayıf karakter olarak duygularına yenik düşmüştür. Hatalar yaptıktan sonra pişman olup daha sonrasında aynı hatalara düşen, hatta yaptıklarından kendini haklı çıkarmaya çalışan bir karakterdedir. (Spoiler içerir!) Bu nedenle Madam Bovary'den tiksindim ve intihar etmesine üzülmedim aksine biraz sevindim diyebilirim. Sadece ölümünden kızı etkilenebileceği için üzülürdüm. İkinci karakter olarak Charles Bovary ise Emma'nın tam zıttı olan biridir. Eşinden hiç şüphelenmemiş, onun aldatabileceği düşüncesini aklından bile geçirmemiştir. Ve Emma ölene kadar ona sadık kalmıştır, öyle ki Emma öldükten sonra bir çekmecede saklanmış mektupları bulduğunda karısının ihanetini öğrenmesine rağmen hep kendini suçlamış, sadakatini o anda bile yitirmemiştir. (Spoiler içerir!) Eserin sonunda muamma kalan da Charles'ın ölümünün nasıl olduğudur. Bu durum okuyucuya iki ihtimali düşündürür: Birincisi Charles'ın da intihar etmesi, İkincisi eşinin ölümüne dayanamayıp ölmesi. Ne şekilde öldüyse de bu bize
Madam BovaryGustave Flaubert · Martı Yayınları · 201740,9bin okunma
Sibel Atam
Yalnız bu 2008 baskısı değil, son ve yeni çevirisi.