Tünelin ucunda ışık göremesekte bir ışığın var olduğuna, er ya da geç görüneceğine inatla inanmamız gerekir. Bazıları, geleceği olan ilaçlar onu kaybetmedikleri için sabrederler. Bazıları, işi bitirmeye cesaret edemediklerinden. Korkaklık hiç kuşkusuz hor görülesi bir şey, ama gene de yaşamın düzenine dahil. Tıpkı boyun eğmek gibi oda hayatta kalmanın bir aracı,.
Ama adları hep gölgede kaldı. İnsanların ölümle burun buruna karşılığında maddi manevi, en ufak bir çıkar beklemeksizin böyle nankör bir işe kendilerini adamalarını nasıl açıklarsınız? Bu adamların bazıları Tanrı’ya bile inanmıyordu ki başka bir hayatta ödüllendirilmeyi umut etsinler.