Yitiksevdam

Yitiksevdam
@Sinan3065
!! Baba : Evladım seni çok göresim geldi, nerelerdesin? Evlat : Baba çok işim var.. —– Baba : Evladım seni arıyorum, ama ulaşamıyorum. Evlat : Baba toplantılarım var. —– Baba : Evladım seni bugün yemeğe bekliyoruz. Evlat : Baba arkadaşlarla önceden yaptığımız bir program var. —– Baba : Evladım bir sesini duyayım dedim. Evlat : Babacığım şimdi kapatmak zorundayım, ben seni ararım. —– Baba : Evladım seni ne zaman göreceğiz? Evlat : Baba çok işim var, bir ara uğrarım. —– Baba : Evladım dün gece rüyalarıma girdin, iyi misin? Evlat : İyiyim baba iyiyim.. Şimdi araba kullanıyorum, seni sonra ararım.. —– Baba : Evladım ne zaman arasam işin var, yoğunsun, seni çok özledim, ne zaman görüşeceğiz? Evlat : OF BABA YAAA!!! Bir zaman sonra evlat babasına telefon eder… Telefonu açan babasının komşusudur Evlat : Babamla görüşeceğim, çok işim var, gelemeyeceğimi söyleyecektim.. Komşu : Babanız dün gece vefat etti, son sözleri de “Evladım şimdi iş toplantısındadır, onu rahatsız etmeyin, beni toprağa siz verin” oldu..!!! Hayattayken değer verin geç kalmamış olursunuz...
1000Kitap
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bir İnsan En Fazla Kaç Gün Uykusuz Kalabilir ? Bu sorunun denenmiş ve rekorlar kitabına girmiş yanıtı 264 saat yani yaklaşık 11 gün. Randy Gardner adlı bir ABD’li bu rekoru 1965 yılında 17 yaşındayken kırdı. Bundan sonra kayıtlara geçen, bu denli uzun bir uykusuzluk denemesi yapılmadı. Gardner, uykusuzluk rekoru denemesinde sürekli gözlem altında tutulmuş ve uyumadığından emin olunmuş. Gardner’ın çay, kahve ya da başka herhangi bir uyarıcı almasına da izin verilmemiş. Denemesinin eğlenceli başladığını ancak son günlere doğru büyük bir eziyete dönüştüğünü anlatan Gardner, bir ara kendini ünlü bir futbol oyuncusu sanmaya başladığını bir süre sonra ise bilincini tamamen kaybettiğini söylemiş. Çocuk, rekoru kırdıktan sonra hastaneye kaldırılmış ve 14 saat boyunca aralıksız uyumuş. Yeniden uyandığındaki hissettiği şeyi “yeniden doğmak” olarak nitelemiş. Öte yandan laboratuvarlarda yapılan insanlı deneylerde deneklerin sonunda bitap düşüp ve zihinsel faaliyetlerini kaybetmelerine rağmen 7-8 gün boyunca uykusuzluğa dayanabildikleri gözlenmiş. Deneylere katılanların hepsi uykusuzluk arttıkça, konsantrasyon ve motive olmada, algılamada ve diğer yüksek zihinsel yeterlilik gerektiren işlerde zayıflamışlar. Denekler, uyuduktan sonra normal hallerine dönmüşler. Bu bireylerde kalıcı sinirsel, fizyolojik ya da psikolojik hasar kalmamış.
1000Kitap
Saçlarımda aklar tek tük düştüğünde Vay be yaşlanıyorum dedim kendime.. Sonra hayatımda Değişmeye başladı kendi kendine.. Mesela , Fazlalıkları atmaya alıştı elim Eşyalara çula çaputa gençliğimdeki gibi kalmadı hevesim.. Hızlı müzikler yerini slova bıraktı .. Sağlığım yerinde olsunlar sardı dilimi... Camım çerçevem pis olsun Eller ne derse desin umursamıyorum artık ... Desinler diye değil Dilediğim gibi yaşamanın zevkine vardım.. Eskisi gibi insanları da dinlemiyorum ... Çünkü dinlersem yanlışlara kayıtsız kalamayacağımı biliyorum.. Zira çok yorgunum kimseye laf Anlatmaya da çalışmıyorum Herkes nasıl olsa kendi bildiğini okumuyor mu sonuçta... Haklısın diyorum geçiyorum bende.. Bu arada hala hatalar yapıyorum Sadece hata yapınca kaçmıyorum Yüzleşiyorum kendimle Hatasız kul olmaz diyorum takmıyorum bile ... Yine kırılıyorum sadece eskisi gibi Kimsenin kırmasına müsaade etmiyorum ... Fark ettiğim anda duvar örüp kapımı kapatıyorum.. Zaten daha aza indirgedim insanlarla diyaloğumu.. Hayvanlara yakınlaştım Dilsiz dostlarım onlar benim .. Ben zaten geçen yıllarımda
1000Kitap
ANASINDAN EMDİĞİ SÜT, BURNUNDAN GELDİ! “Anasından emdiği süt burnundan geldi” deyimini bilirsiniz. Aslında bu sözün nereden çıktığını öğrenirseniz, çok acıklı ve vahşice olduğunu göreceksiniz. Osmanlı İmparatorluğu’nun en iğrenç geleneğinden geliyor bu söz. Padişahların, tahta çıkar çıkmaz etrafında ona rakip olacak ne kadar canlı varsa acımasızca yok etmesinden. Osmanlı 1389’da başlayan kardeş katliamını 1603’e kadar 214 yıl kesintisiz ve sistemli devam ettirdi. Bu süre içinde tahta geçen padişahlar kundakta dahi olsalar, kardeşlerini büyük bir soğuk kanlılık ve vahşet duygusuyla katlettiler. Öylesine bir katliamdı ki bu, sadece kardeşlerinin değil, kardeşlerinin karılarını, varsa çocuklarını, amcalarını, onların karılarını ve çocuklarını hatta babalarını öldürmeye kadar vardı iş. Tarihin hiçbir döneminde kendi aile ve akrabasına bu derece bir vahşeti yasalaştırıp meşrulaştırarak sistemli hâle getiren bir başka hükümdarlık görülmedi. Dini çevreler kimi kez cılız itirazlar etseler de genelde bu katliamı ya görmezden geldiler ya da onaylayan fetvalar verdiler. Ayrıca bu katliamı yapan padişahların bir kısmı da İslam Halifesi’dir. Bu 214 yıl tarihe utanç yılları olarak yazıldı. Ama son bir vaka var ki, hepsinden daha vahşiydi. 29 yaşında tahta geçen 3. Mehmet (1595-1603), sadece 4'ü yetişkin olup, içlerinde daha henüz kundaktaki çocukların da bulunduğu 19 kardeşini tahta çıktığı günün gecesi boğarak öldürttü. Olay o kadar vahşiydi ki, kundaktaki şehzadeleri boğmaya giden cellatların bile ağladığı rivayet olunur. Bunlardan birisi cellatların geldikleri o anda annesinden süt emmekteydi. Cellatlar, bu bebeğin minicik boğazına çöktüklerinde, az önce emdiği süt burnundan geldi. İşte “Anasından emdiği süt burnundan geldi” deyiminin kaynağı bu cinayettir. Dört
1000Kitap
Ömer Hayyam bu şiiri tam 800 yıl önce yazmış! 'Irmaklarından şaraplar akacak' diyorsun Cennet-i alâ meyhane midir? 'Her mümin'e iki huri' diyorsun Cennet-i alâ kerhane midir? * * * Tanrı bize cennette vaat ettiği şarabı Niçin haram etsin bu dünyada, akla sığar mı? Bir sarhoş arap, devesini vurmuş Hamza'nın Peygamber de yasak etmiş arap'a şarabı * * * Beni özene bezene yaratan kim? Sen Ne yapacağımı da yazmışsın önceden Demek günah işleten de sensin bana O zaman nedir o cennet cehennem? * * * Kim senin 'yasa'nı çiğnemedi ki söyle? Günahsız bir ömrün ne tadı kalır söyle. Yaptığım kötülüğü kötülükle ödetirsen eğer Seninle benim aramda ne fark kalır ki söyle * * * Tanrı bizi çamurdan yarattığında Biliyordu bu dünyada ne işimiz olacak İşlediğim günahlar hep onun emriyledir O halde cehennemde beni niçin yakacak? * * * İsyan edip karşında duracağım, neredesin? Karanlığı, ışığa yoracağım, neredesin? İbadete karşılık cenneti alacaksam
1000Kitap