Azda olsa kaldı mı haysiyetimiz?
Bu seneye damgasını vuran bir “İncınmışsın Dedi” videosu var.
İzlemediyseniz hemen izleyin lütfen.
Arkadaşı adama soruyor:
“Hasan Ağabey bugün psikoloğa gidecektin ne yaptın?”
Hasan Ağabey cevap veriyor:
“İncınmışsın dedi.”
“Ne dedi?”
“İncınmışsın dedi.”
“O ni dimek?”
“Okumuş kadın. Hayatını ......... diyemedi, incınmışsın dedi.”
Sizce bu video neden viral oldu? Neden bu denli tutuldu? Ya da
biz neden ona bu kadar tutulduk dersiniz?
Çünkü orada aynaya bakarcasına kendimizi gördük.
İncındık.
“Sokaktaki Adam” incındı.
Biz incındık.
Haysiyetimiz incındı.
“Belki de televizyon izleyip gazete okudukça sonu hiç gelmeyecek bir kişisel mağlubiyetle her gün yüz yüze geldik.”
Yorulduk.
Prof. Dr. Kemal Sayar, “Büyük inşaatlar yapabilirsiniz ama
sizi yücelten insanlar o büyük inşaatların içinde kendilerini kaybolmuş hissettiklerinde haysiyetleri zedelenir. Yollar ve köprüler önce sokaktaki insanın kalbine çıkmak zorundadır” diyor.
Kaybolduk!
Yaşar Kemal, “İnsan evrende gövdesi kadar değil yüreği kadar
yer kaplar” demiş ya hani, işte o cümledeki “yüreğidir” insanın
haysiyeti.
Haysiyet kırgınlığının ayaklanması,