Sofistike_kedi

8/10
·144 syf.··
2021 24. kitabı
Ben eğlenerek okudum. Bu kadar hurafeye inanmak oldukça ironikti ama yazarın anlatım dili keyifliydi. Sonunda gerçekten üzüldüm ve sinir oldum. Kesinlikle tavsiye ederim. İnsan klasik.olunca ağır bir anlatım bekliyor ama hiç öyle değildi. Keyifli okumalar
GulyabaniHüseyin Rahmi Gürpınar · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202518bin okunma
Sofistike_kedi
Yaa övdüğüm kadar varmış dimi😆😍
Reklam
5/10
·416 syf.··
2020 37. kitabı
Sanırım bu seri giderek daha sıkıcı olmaya başlıyor. Çok fazla insan ve çok fazla hikaye var bu bir yerde iyi bir yerde kötü. Kitap heyecanla ilerliyor ama bir süre sonra isimler karışıyor. Her kitapta bir onceki kitaptaki karakterlerden eser kalmıyor. Ayrıca hee bölüm Anne bir çifti bir araya getiriyor. Ve ne hikmetse ya sevip de kavusamayanlar ya da yaşlı ve dul olan insanlar var kitapta. Bol bol hem de. Belki bu o dönemde normal bir şeydi. Bu kitapta Gilbert i okuyacağınız sanıyordum ama sadece Anne'in ona yazdığı ve etrafında olanları anlattığı (duygusal kısımlarda iki sayfa atlandi yazılıyor) mektuplar dışında ikisinin birebir karşılıklı konuşması bile yoktu. Aslında gerçekten bir çocuk kitabı bu ve yetişkinlere okutmak için süslü kapaklar yapıyorlar. VE ise de yarıyor resmen parlak şeylere uçuşan kargalar gibi sırf kapağı için kitabı aldım. Dizinin neden kitaptan farklı olduğunu daha iyi anlıyorum okudukça. Orada Gilbert' a bir karakter çizmişler mesela burada gilbert'in adı var ama kendisi yok. Bir sonraki kitapta evlenecekler umarım biraz romantik hikayeler okuruz. Maalesef artık seriyi tamamlamak zorundayım :/ yazdığım en uzun yorum oldu :) keyifli okumalar dilerim
Yeşilin Kızı Anne 4L. M. Montgomery · Ephesus Yayınları · 20203,819 okunma
Sofistike_kedi
"Parlak şeylere uçuşan kargalar gibi" 🤣 Harika yaa. Bende o kargalardanım o zaman çünkü aklımın ucundan bile geçmiyordu almak. Sırf şu kapakları için aldım. Eğer bu kdr durağansa nasıl okurum diye de düşünmeden edemiyorum😅
10/10
·482 syf.··
Beğendi
·
2020 40. kitabı
Bir yanda hayatını kendi doğruları üzerinde yaşamaya adamış isyankar ruhlu ama bir o kadar temiz kalbli masum Yağmur, diğer yanda vatanı için herşeyi göze almış yiğit bir özel harekatçı Hamza.Bu iki güzel insanın yolları bir kere Kalu Bela'da kesişmiş, kaderin önüne geçilir mi? Hamza ne kadar kaçmaya çalışsada içine işlemiş ama bundan ne Yağmur'un haberi var ne de Hamza'nın. Yağmur, bir gün ismi gibi yağmurlu bir havada uğruna savaştığı doğrusu için mücadele verirken ona çarpar, yani Hamza'ya. Ve o zaman fark eder bu kaya gibi sert mizaçlı ama kendisinin aşkı ile yanan yüreği. Sevdası için sevdiğinden vazgeçen Hamza, yağmurun yağması ile tüm duvarlarını yıkar. Bizede bu naif sevdayı okumak kalır. . Olaylar 90'lı yıllarda geçiyor. Yani internet kısıtlı, sosyal medya ve akıllı telefonlar yok. İnsanların hala mektupla haberleştiği zamanlar. Tekrar o zamanları hatırlamak bende hoş bir etki yarattı. O yıllarda daha çocuk olduğumdan ülke gündemi ve siyasi hayat benden uzaktı. Daha sonra öğrendiğim olayları bu kitapta okumak 'vay be' dedirtti, nereden nereye gelmişiz. Kitabı bitirdiğimde etkisinden uzun süre kurtulamadım. Ben ki romantizmden ve dramdan hoşlanmam ama beni bile mest etti bu sevdalı ikili. Sanmayın ki kitap tamamen bu iki sevda kuşunu anlatıyor; zamanın karışık siyasi hayatına, gündelik yaşamına ve insanların o zamanda çektiği zorluklara da değiniyor. Bazı gerçekler tokat gibi çarpıyor yüzünüze... . Her sayfa ayrı bir heyecan her sayfa ayrı bir olay... Hamza ile dağlarda çarpıştım yanıbaşında şehit olan arkadaşına ağladım, başörtüsü yasağı ile okula giremeyen gençlerle üzüldüm (ki bizzat üniversite hayatımda arkadaşlarımın yaşadıkları zorluklarıda gördüğümden bunları okumak yine o yıllara götürdü), 97 depremini iliklerime kadar hissettim(son Elazığ depremini
Yağmur'un SesiŞennur Kasa · Herdem Kitap · 2019108 okunma
Şennur Kasa isimli okura yanıt verildi
Sofistike_kedi
Eksik kalır yine de söylediklerim hissettiklerime karşı. Kaleminiz daim olsun sevgili yazarım🥰 Şennur Kasa