ÇOK İYİYDİ! Kitap yorumlarına ve kitap kapağı üzerinde yazan "Son on yılda okuduğum en sürükleyici fantastik kitap" sözlerine bakıp acaba abartılıyor mu diye düşünsem de kesinlikle haklı olduklarını düşünüyorum. Son on yılda okuduğum en sürükleyici fantastik kitap demesem de şu zamana kadar okuduğum fantastiklerin arasında kesinlikle çok üst sıralarda yer aldı.
Kitap gerçekten serinin ilk kitabı olmasına rağmen aşırı sürükleyici ve anlatımı mükemmeldi. Fantastik dünyayı tanımaya çalışıp ejderhaları, mühür güçlerini, binicileri ve daha birçok şeyi öğrenirken asla sıkılmadım. Bence ilk kitapta aşırı büyük olayların olmasındansa aralardaki daha ufak olaylarla evreni tanımamız benim çok hoşuma gitti. Yazarın bu dengeyi çok iyi kurarak bizi sıkmadan ilk kitapta verilmesi gereken her detayı verdiğini düşünüyorum.
Karakterlerin hangisinden bahsetsem ki! Bir fantastik kitapta dikkat ettiğim ve en beğendiğim şey karakter gelişimi oluyor. Bu kitapta da bu gelişimler aşırı güzel bir şekilde işlenmiş. Özellikle o ejderhalar! TAIRN o kadar iyiydi ki...
Spoiler vermeden kitabı yorumlamak için kendimi çok zor tutuyorum özetle kitabı okurken aşırı keyif aldım bir fantastik kitaptan beklediğim her şeyi karşılayarak aşırı keyifle okumamı sağladı. Ters köşeleri, eğlenceli replikleri ve tabii ki olmazsa olmaz beni duygulandıran sahneleriyle benim şimdiden favori serilerim arasında yerini aldı. Sanırım ikinci kitabı Mayıs ayında çıkıyormuş sabırsızlıkla bekliyorum!