Trenler,kasabalar, yolculuklar… Sanırım Mustafa Kutlu’nun eserlerinde olmazsa olmazlardan biri de bu yolculuklar. Yazar kitabında yolculukları, uğranan kasabaları, oradaki hayatları ve bunların kahramanlarımıza etkilerini anlatmış. Öyle ki okurken bir dönem hayatımızdan geçip giden kimselerin bizde bıraktığı izleri düşünmeden edemiyoruz.
Ayrıca dönem Türkiye’sini halkın olaylara bakışını öyle güzel anlatmış ki bundan yıllar yıllar sonraki okurlar bile dönemi açıkça anlayabilirler.
Kitapta bir diğer değinmek istediğim nokta ise kişinin çocukluğunda genç yetişkinliğinde yaş aldıkça her adımda anne babasının izinden gitmesi, onun ayak izleri üzerinden kendine rota oluşturması açıkça anlatılmış. Yaşadığımız sevdalarda bile onlarınkine benzer olanları arayıp bulmamız benzer mutluluklar benzer acıların oyuncusu olmamız…
Kitap su gibi akıp gidiyor. Sanki bizlerde o suyun kenarında ondaki bu devinimi sakin bir hüzünle izliyoruz. Biraz hüzün kokulu bu hikayeyi ben çok sevdim. Benzer bir tat arayanlar için tavsiye ederim.