Değerli kardeşlerim! Zengin olan kınanmamalı! Adam çalışmış, gayret etmiş, istihdam ortaya çıkarmış, binlerce aileye geçim kapısı olmuş, birileri yatarken o durmamış, birileri hiç riske girmezken o riske girmiş, birileri aklını çalıştırmazken o aklını çalıştırmış, daha ötesi insanları çalıştırmış, plan yapmış, proje ve düşünce üretmiş niye kötü olsun. Yokluk zamanındaki yiğitlikten ziyade, varlık zamanındaki yiğitlik yiğitliktir. Yok zaten yoktur. Var olunca görünür adamın adam olup, olmadığı...zenginliğiniz olsun lakin israflık olmasın, israf haramdır. Lüks, israfın öbür adıdır. Lüksten kaçınınız. Konfordan kaçınınız, konfor sizi yoldan çıkarır, konfor esarettir. Özgür olmak isteyen konforun zincirlerini kırsın. Konfor nedir? Elde olan var lakin daha son modeli olsun fikridir. Arabanız var mı? Eğer var ise, Allah aşkına yürümeyi unutmayın! Malı yığmayın, müslüman yığmaz. Yığan kişinin Allah'a güveninde problem vardır. Dünyada yiyeceğiniz ni'met belli aziz kardeşlerim! Çocuklarınıza bir geçim kapısı te'min etmişsin, evin var, araban var, malı yığıpta ne yapacaksın? Şartlara uyarak bir kişinin varlığı artıyorsa Allah (cc) o kişiye hayırla daha çok versin. Veren el, alan elden üstündür. Bazı kişiler görürsünüz birşeyleri yok! Ama adamın içinde öyle bir tutku var ki "Yok" üzerinden düşmanlık, kin geliştirmiş. Malı olanlara düşman oluyor. Peki niye düşman? Kendisinde olmadığı için düşman. Aslında Allah (cc) kin ve düşmanlık eden kişiye birgün verecek olsa malı, mülkü olanları için düşündüğünü kendisi için yapacaktır.
[21 Ekim 2020~04 Rebi-ül Evvel 1442]
DERDİMİZ İSLAM DERSİMİZ İSLAM