İnsanları sevebilmek ,onlarla baş edebilecek yöntemleri geliştirebilmeyi gerektirir.Bununla kastedilen,...kendimizi dürüst ve açık bir biçimde yaşayabilme yürekliliğini gösterebilmektir.
Bir insana ya da duruma ilişkin ilk izlenimimiz, birkaç saniye de sürse ,yerinde ve doğrudur. Sonradan o kişiye ya da duruma karşı geliştirdiğimiz yargı,düşünce ve duygularda yanılgı payımız daha çoktur.
Bireyler gibi toplumların da kendini bulma yolunda karşıt kutuplar arasında bocalamalarını, daha yapıcı ve daha yaratıcı bir güce ulaşma yolunda çekilen doğal sancılar olarak kabul etmek gerek.