İnsan, ipi boğazına sarılıp istediği yerde otlamak için başıboş bırakılmamıştır. Belki bütün amellerinin suretleri alınıp yazılır ve bütün fiillerinin neticeleri muhasebe için zapt edilir.”
insan fıtraten gayet zayıftır .Halbuki her sey ona ilişir , onu müteessir ve müteellim eder.Hem gayret acızdır .Halbuki belaları ve düşmanları pek çoktur.Hem gayet fakirdir.Halbuki ihtiyacatı pek ziyadedir.Hem akıl ona yüksek maksatlar ve baki meyveler gösteriyor. Halbuki eli kısa , ömrü kısa , iktidarı kısa , sabrı kısadır...