"Bırakmayı alışkanlık haline getirdiğimizde,bütün olumsuz duyguların aslında en temel korkumuz olan hayatımızı kaybetmek ile ilgili olduğunu ve duyguların da aslında sadece zihnin hayatta kalmak için gerekli olduğunu düşündüğü programlar olduğunu görürüz.."
"Olayları ya da başka insanları kendisinde oluşan duyguların "müsabbibi" olarak algılar ve kendini dışarıda gelişen olayların masum ve çaresiz kurbanı olarak görür."
"Olayları akla uygun hale getirmek isteyen zihin ,duyguların gerçek nedenlerinin farkına varmamızı engeller,üstelik bunun için yansıtma mekanizmalarını kullanır."