Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Coşkun Can

Sabitlenmiş gönderi
Sana doymak, korkunç ahmaklık olur.
Türkiye İş BankasıKitabı okudu
Reklam
''Her kıymetli şey zahmetli olduğu kadar nadirdir de.''
Sayfa 63 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
''İnsan hayatının tamamını kanunlarla yönetmeyi istemek, kusurları düzelteceğine daha beter hale getirir. Sonuçları sıklıkla zarar verse dahi, yasaklanmayacak olana izin vermek gerekir.''
Sayfa 57 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
''.. en kudretli siyasi otorite, tebaasının gönlüne de hükmedendir.''
Sayfa 56 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
''Kutsal metinler insanlara müthiş bir teselli sunar. İstisnasız herkes itaat edebilir, oysa manevi değerlere sadece aklın kılavuzluğunda ulaşabilecek olanlar insan türünün çok küçük bir kesimidir.''
Sayfa 37 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
''Tanrı'nın doğa yasalarına aykırı hareketler yaptığını kabul edersek, aynı zamanda kendi doğasına aykırı hareket ettiğini de kabul etmek zorunda kalırız ve hiçbir şey bundan daha saçma olamaz.''
Sayfa 34 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
''... doğadan daha güçlü bir ışık, insanların dışında bir otorite yoktur.''
Sayfa 35 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
Spinoza'ya göre insanbiçimci temsillerin kaynağı korku ve cehalettir. Ondan birkaç yüzyıl sonra Freud, dünyanın dışındaki, kadir-i mutlak, seven ve koruyan bir Tanrı'ya ait bu çocuksu temsilleri; dünyanın tehlikeli olduğunu, bir gün öleceğini ve ebeveynlerinin onu koruyacak kadar güçlü olmadığının bilincine varan çocuğun hissettiği ''çaresizlik'' hissine bağlayarak açıklamaya çalışacaktır.
Sayfa 31 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
''Kendini üstün hissetmenin verdiği sevinç tamamen çocukça değilse eğer, ancak hasetten ve kötü bir yürekten doğmuş olabilir.''
Sayfa 30 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
Spinoza'ya göre, peygamberin işaretleri de ne türden bir peygamber olduğu da duyarlılığıyla, mizacıyla, fikirleriyle, kültürüyle bağlantılıdır. Örneğin peygamber sevinçli bir ruh haline sahipse, insanları sevindirebilecek olumlu olayları bildirecektir. Aksine, mizacı öfkeliyse tanrısal öfkenin sözcülüğünü üstlenecektir vb. Aynı şekilde, köyde yaşıyorsa vahyi kırsal imgelere dayanacak, sarayda yaşıyorsa Tanrı'yı etrafında tebaası olan bir kral gibi, askerse de orduların kumandanı olarak tahayyül edecektir.
Sayfa 29 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
Hayat, inişleri çıkışlarıyla belirsiz olduğu içindir ki bizi korkudan uzak tutacak ve umuda yeşertebilecek her türden masala inanmaya meylederiz.
Sayfa 26 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
Buda ve Sokrates de cehaletin, tüm kötülüklerin nedeni olduğunu söylemişlerdi. Bilgi ise tam tersine; değişimin, hakkaniyetli davranışın ve özgürlüğün yolunu açar.
Sayfa 16 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
''Dalga geçmemeli, ağlayıp sızlamamalı, nefret etmemeli; anlamalı.''
Sayfa 15 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
Gerçeğin tümüyle anlaşılır olduğuna dair bu inanç Spinoza fikriyatının köşe taşıdır. Ona göre hiçbir şey akıldışı değildir. Akıldışı olduğuna hükmedilen bir davranış sergileyebiliriz elbette, ancak bu davranış da keşfedilmesi gereken nedenlerle izah edilebilecektir.
Sayfa 15 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
Kaoslar görüntüden ibarettir; tesadüf de yoktur mucize de.
Sayfa 11 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
Coşkun Can
Bir kitabı okumaya başladı
691 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.