İntiharından birkaç hafta önce Van Gogh, Theo'ya şunları yazmıştı: "Başaramamış olsam bile, yine de yaptığım işlerin devam ettirileceğini düşünüyorum.
Açıkça değil belki, ama insan doğru olana inanırken yalnız değildir.
Bulanık gökyüzü altında uçsuz bucaksız buğday tarlaları.
Hüznü ve mutlak yalnızlığı ifade etmek için kendimi çok zorlamam gerekmedi. Umarım yakında bunları görebilirsiniz
Bir seferinde düşüncelerini şöyle ifade etmişti:
"Güzel bir vücut ne işe yarar? Hayvanlarda da vardır, hatta belki insanlardan daha çok; ama insanlarda yaşayan ruh, hayvanların asla sahip olamayacağı bir şeydir. Hayat bize görünüşte acı çeksek de ruhen daha zenginleşelim diye verilmedi mi?"
Başka ortamlardayken, resimlerin ve sanat eserlerinin arasındayken onlara karşı nasıl güçlü bir tutku beslediğimi biliyorsun, coşkunun en üst seviyesiydi.
Şimdi, bu kadar uzaktayken bile resimlerin ülkesini özlediğim için üzgün değilim."